Kartki elektroniczne można u nas wysyłać na wiele sposobów. Kartki elektroniczne można wysyłać bezpośrednio za pomocą naszego serwisu, ale można też wysyłać za pomocą swojego domyślnego programu pocztowego takiego jak np. Outlook, Thunderbird, Mailbird, eM Client, The Bat itp. Kartki można także wysyłać na komunikatory internetowe takie jak np. Messenger (Facebook), Whatsapp, Telegram, Skype. Można też skopiować link kartki elektronicznej i wysłać kartkę do adresata dowolną metodą.
W tym punkcie postaramy się w skrócie opisać zasadę działania naszego serwisu:
1.Wchodzicie na naszą stronę https://kartkolandia.pl
2.Przeglądacie kartki elektroniczne i wybieracie tę, która się najbardziej podoba
3.Wypełniacie dane adresowe, dopisujecie życzenia, wybieracie znaczek i jeśli macie założone darmowe Konto Użytkownika to możecie skorzystać z dodatkowych opcji
4.Gdy wszystko już gotowe klikacie Wyślij Kartkę
5.Jeśli adres e-mail adresata jest poprawny to nasz serwis wysyła kartkę elektroniczną na zewnętrzny serwer do skrzynki pocztowej adresata
6.Kartki elektroniczne docierają do skrzynki pocztowej adresata i najczęściej najpierw trafiają do filtra antyspamowego gdzie są odpowiednio rozpoznawane, segregowane i umieszczane w odpowiednich folderach skrzynki pocztowej adresata. Jak to wszystko działa jest uzależnione od dostawcy poczty elektronicznej, dlatego bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie opcji filtra antyspamowego adresatów kartek. 7.Wiadomość o kartce elektronicznej wysłanej przez państwa powinna być umieszczona w folderze głównym skrzynki i adresat kartki powinien bez problemu ją przeczytać, ale czasami zdarza się, że wiadomość ta jest umieszczana w folderze spam a adresaci nie zawsze tam zaglądają i wtedy pojawiają się problemy, dlatego proszę przeczytać następne punkty działu Pomocy.
Dowodem tego, ze e-kartka została na 100% wysłana z serwisu Kartkolandia jest końcowy komunikat informujący o tym fakcie. Wysłanie kartki z naszego serwisu nie jest równoznaczne z tym, ze adresat przeczyta e-kartkę, a powodów tego, że kartka elektroniczna nie zostanie przeczytana przez adresata może być kilka:
1.Najczęstszym powodem nieprzeczytania kartki przez adresata jest umieszczenie wiadomości z serwisu Kartkolandia o wysłanej przez państwa kartce w folderze ?SPAM? odbiorcy i jeśli odbiorca nie zaglądnie do tego folderu, to kartka nie zostanie przeczytana.Obecnie filtry antyspamowe dostawców poczty są coraz bardziej restrykcyjne i wiele prawidłowych wiadomości e-mail jest umieszczanych w folderze Spam. Nie zajmujemy się rozsyłaniem spamu, dlatego wiadomości z naszego serwisu powinny być umieszczane bezpośrednio w folderze głównym poczty a jeśli tak nie jest to reklamacje proszę zgłaszać bezpośrednio do dostawców skrzynek pocztowych.
2.Błędnie wpisany e-mail odbiorcy, dlatego proszę dokładnie sprawdzać poprawność wpisywanych danych.
3.Nieaktualny adres e-mail odbiorcy. Dużo osób często zmienia adresy e-mail, dlatego przed wysłanie kartki zalecamy sprawdzić czy adresat dalej korzysta z e-maila, który my posiadamy w swoich kontaktach.
4.Zablokowana skrzynka odbiorcza odbiorcy. Dostawcy poczty elektronicznej czasami blokują dostęp do skrzynek pocztowych ze wzgledu na naruszenie regulaminu.
5.Przepełniona skrzynka pocztowa odbiorcy.
6.Dość często administratorzy firmowych skrzynek pocztowych ręcznie blokują wiadomości o wysłanych przez państwa e-kartkach, dlatego proszę wysyłac kartki na prywatne adresy e-mail.
7.Obecnie administratorzy skrzynek pocztowych oferują tzw. Zakładki i przychodzące wiadomości są segregowane i umieszczane zamiast w folderze głównym skrzynki w odpowienich zakładkach i jeśli adresat kartki nie zaglądnie do danej zakładki tylko czyta wiadomości z folderu głównego poczty to nie ma szans na odczytanie zawartości kartki. Nie da sie opisać wszyskich ustawień dostępnych skrzynek pocztowych, ale np. w: W poczcie Gmail.com są tworzone następujące foldery: Społeczności, Oferty, Powiadomienia, Fora i kartki dość często są umieszczane w folderze Powiadomienia. W poczcie Onet.pl są tworzone tzw. Smart Foldery np. Społeczności, Powiadomienia i Oferty i kartki z naszego serwisu bardzo często są umieszczane w folderze Oferty. W poczcie Wp.pl są tworzone tzw. segregatory: Zakupy, Powiadomienia, Rezerwacje, Pieniądze, Oferty, Społeczności, Newslettery i kartki mogą być umieszczane np. w folderze Powiadomienia. W poczcie o2.pl są tworzone tzw. segregatory: Zakupy, Powiadomienia, Rezerwacje, Pieniądze, Oferty, Społeczności, Newslettery i kartki mogą być umieszczane np. w folderze Powiadomienia. Podobnie jest w innych skrzynkach pocztowych i aby być pewnym, że wysłana kartka trafi do folderu głównego skrzynki pocztowej to najlepiej jest wyłączyć dodatkowe foldery. Można to zrobić w zaawansowanych ustawieniach danej skrzynki pocztowej.
8.Problemem mogą być także programy tzw. Klienci Poczty np. MS Outlook, Mozilla Tunderbird, The Bat!, eM Client, Mailbird, Foxmail, Apple Mail itp., które nieodpowiednio skonfigurowane nie pobierają wszystkich wiadomości z zewnętrznych skrzynek pocztowych, mogą blokować wiadomości z naszego serwisu lub po prostu kwalifikować je jako SPAM, dlatego proszę dobrze ustawić wszystkie opcje, zwłaszcza moduł Antyspam.
9.Adresat nie kliknął w link wyświetlający e-kartkę.Niestety nie mamy wpływu na te wszystkie czynniki, ponieważ są one niezależne od naszego serwisu. Są to jednak przypadki odosobnione i większość kartek internetowych dochodzi do adresata.
Wiadomości wysyłane z naszego serwisu są w 100% zabezpieczone za pomocą SPF, DKIM, DMARC, są też podpisane cyfrowo i powinny zawsze docierać do folderu głównego skrzynki pocztowej adresata kartki elektronicznej ale niestety czasami sie zdarza, że filtry antyspamowe skrzynek pocztowych adresatów nieprwidłowo rozpoznają wiadomości z naszego serwisu i wtedy kartki lądują w folderze spam. Wszystko zależne jest od danego Providera Email. Filtry antyspamowe są bardzo dobrym wynalazkiem, ale pod warunkiem że je odpowienio skonfigurujemy według własnych potrzeb. Nigdy nie wolno korzystać z domyślnych ustawień filtra antyspamowego skrzynki pocztowej. Musimy w ustawieniach filtra antyspamowego zbudować własną listą zaufanych nadawców i listę nadawców spamu. Są to tzw. Biała Lista Nadawców i Czarna Lista Nadawców. Gdy stwierdzicie państwo, że wiadomość o otrzymanej e-kartce znajduje się w folderze spam to należy e-mail z którego są wysyłane kartki, dodać do zaufanych nadawców. W większości przypadków powinno to całkowicie usunąć problem z niedostarczaniem kartek do adresatów. Nie jesteśmy w stanie podać gotowej instrukcji jak dodać nasz serwis do zaufanych nadawców, bo to zależy od tego z jakiej skrzynki pocztowej państwo korzystacie i musicie to zrobic na własną rękę według opcji z danej skrzynki pocztowej. Dodanie naszego serwisu do zaufanych nadawców dotyczy przede wszystkim odbiorców kartek elektronicznych bo to filtry antyspamowe z ich skrzynek pocztowych segregują otrzymane wiadomości.
Obecnie niektóre przeglądarki domyślnie blokują odtwarzanie muzyki ze stron www. Tak jest np. w Firefox. Jeśli ktoś używa przeglądarki Firefox to zapewne nie będzie odtwarzana muzyka przy odbiorze kartki, więc aby móc odtwarzać muzykę należy zmienić domyślne ustawienia przeglądarki. Aby to zrobić należy postępować według instrukcji z poniższych linków: https://support.mozilla.org/pl/kb/automatyczne-odtwarzanie-mediow-firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/pliki-dzwiekowe-lub-wideo-nie-sa-odtwarzane Podobnie może być w innych przeglądarkach. Proszę sprawdzić jakie ma ustawienia Państwa przeglądarka internetowa odnośnie odtwarzania muzyki ze stron www.
Jeśli jesteście państwo pewni, że adres e-mail, na który chcecie wysłać e-kartkę jest poprawny a mimo to podczas wypełniania formularza kartki wyświetla się państwu komunikat ?Nieprawidłowy adres e-mail? tzn., że najprawdopodobniej nie wpisujecie państwo e-maila adresata ręcznie tylko kopiujecie go np. z Notatnika lub jakiejś Książki adresowej a następnie wklejacie do formularza to przy takiej operacji bardzo często adres e-mail kopiowany jest razem ze spacjami lub innymi znakami niewidzialnymi dla państwa. Państwo wydaje się, że wszystko jest Ok, ale jeśli adres e-mail będzie skopiowany ze spacjami a następnie wklejony ze spacjami to nie będzie można wysłać kartki, ponieważ e-mail ze spacją, czy to na początku czy na końcu jest niepoprawny. Dlatego zalecamy wpisywać e-maile adresatów ręcznie. Jeśli jednak decydujecie się państwo na kopiowanie adresów e-mail a następnie ich wklejanie to proszę dokładnie sprawdzać czy e-maile nie zawierają spacji itp.
Tak! Aby to zrobić można wysłać kartkę elektroniczna z naszego serwisu do samego siebie, czyli po prostu w pole e-mail adresata wpisać swój adres e-mail i w ten sposób możecie państwo przetestować działanie naszego serwisu i dowiecie się, w jaki sposób dostarczana jest poczta do Waszej skrzynki pocztowej i czy wiadomość z naszego serwisu została umieszczona we właściwym folderze a nie np. w folderze SPAM.
Nie, ponieważ Facebook nie udostępnia użytkownikom normalnej skrzynki pocztowej i wiadomości z informacją o wysłanej przez państwa kartce są blokowane przez Facebook i nie dochodzą do adresatów. Można natomiast wysyłac kartki na Facebook za pomoca aplikacji Messenger.
Nie! Aby wysyłać kartki z serwisu Kartkolandia nie trzeba zakładać ?konta użytkownika?, jednak założenie ?konta użytkownika? daje dodatkowe korzyści, a jest to operacja całkowicie darmowa.
Nie! My ze swojej strony możemy zagwarantować, ze e-kartka zostanie wysłana z naszego serwisu do adresata, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować ze adresat odczyta kartkę, ponieważ serwis Kartkolandia nie ma wpływu na to jak odczyta wiadomość z e-kartką program pocztowy adresata i czy adresat kliknie w link z informacją o otrzymaniu kartki.
Nie! Wysyłanie kartek z serwisu Kartkolandia jest całkowicie darmowe.
Po założeniu konta użytkownika, dostajecie państwo dostęp do dodatkowych opcji takich jak: Kontakty, Historia wysłanych i odebranych kartek, Statystyki, Podwojona ilość znaczków, Wysyłanie kartek z datą przyszłą, Sprawdzanie czy kartka została przeczytana czy nie i oczywiście możliwość dołączania muzyki do wysyłanych e-kartek. Aby sprawdzić wszystkie możliwości konta zapraszamy do rejestracji.
Konto Użytkownika ważne jest bezterminowo pod warunkiem, że konto jest aktywne. Jeśli w ciągu 24 miesięcu użytkownik nie zaloguje się w serwsie, ani nie wyśle żadnej kartki, to jego Konto Uzytkownika zostanie usunięte. Jednak użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje konto z serwisu Kartkolandia.pl. Można to zrobić osobiście w panelu konta lub zwrócić się z prośbą o usunięcie konta do administratora serwisu.
Konto Użytkownika jest aktywne, gdy w okresie 6 miesięcy od daty rejestracji użytkownik zaloguje sie na swoje konto w serwisie Kartkolandia.pl i wyśle przynajmniej jedną kartkę elektroniczną. Konta nieaktywne będą usuwane przez administratora serwisu.
Nie, ponieważ nie prowadzimy sprzedaży kartek. U nas możecie państwo korzystać z e-kartek całkowicie za darmo, ale tylko w ramach naszego serwisu Kartkolandia.pl, czyli wysyłać e-kartki za pomoca naszego serwisu do swoich znajomych.
Nie! Wszystkie kartki elektroniczne umieszczone w serwisie Kartkolandia są wykonane z plików graficznych chronionych ustawą o prawach autorskich, dlatego kopiowanie i wykorzystywanie kartek elektronicznych poza serwisem Kartkolandia jest zabronione, ponieważ jest to niezgodne z licencją udzieloną przez autorów plików graficznych.
Ze względu na okresową optymalizację Bazy Danych nieprzeczytane kartki usuwane są po 30 dniach od daty wysłania.