1. W jaki sposób są wysyłane kartki elektroniczne z serwisu Kartkolandia.pl?
  2. Dlaczego e-kartka nie została przeczytana przez adresata?
  3. Co zrobić aby zminimalizować przypadki umieszczenia e-kartki internetowej w folderze „SPAM”?
  4. Dlaczego mimo tego, że adres e-mail adresata jest poprawny nie mogę wysłać kartki elektronicznej?
  5. Czy mogę przetestować wysyłanie kartek z serwisu Kartkolandia.pl?
  6. Czy mogę wysyłać e-kartki z serwisu Kartkolandia na pocztę Facebook?
  7. Czy serwis Kartkolandia daje gwarancję że e-kartka zostanie przeczytana przez adresata?
  8. Czy za wysyłanie kartek internetowych z serwisu Kartkolandia pobierana jest opłata?
  9. Czy muszę zakładać „konto użytkownika”?
  10. Jakie korzyści daje założenie „konta użytkownika” w serwisie Kartkolandia ?
  11. Jak długo ważne jest Konto Użytkownika?
  12. Co to jest konto aktywne?
  13. Czy mogę kupić u państwa kartkę elektroniczną
  14. Czy mogę kopiować kartki internetowe i wykorzystywać je poza serwisem Kartkolandia?
  15. Przez jaki czas przechowywane są wysłane kartki w serwisie Kartkolandia?

  1. W jaki sposób są wysyłane kartki elektroniczne z serwisu Kartkolandia.pl?  Do góry

    W tym punkcie postaramy się w skrócie opisać zasadę działania naszego serwisu:

    1.Wchodzicie na naszą stronę https://kartkolandia.pl

    2.Przeglądacie kartki elektroniczne i wybieracie tę, która się najbardziej podoba

    3.Wypełniacie dane adresowe, dopisujecie życzenia, wybieracie znaczek i jeśli macie założone darmowe Konto Użytkownika to możecie skorzystać z dodatkowych opcji

    4.Gdy wszystko już gotowe klikacie Wyślij Kartkę

    5.Jeśli adres e-mail adresata jest poprawny to nasz serwis wysyła kartkę elektroniczną na zewnętrzny serwer do skrzynki pocztowej adresata

    6.Kartki elektroniczne docierają do skrzynki pocztowej adresata i najczęściej najpierw trafiają do filtra antyspamowego gdzie są odpowiednio rozpoznawane, segregowane i umieszczane w odpowiednich folderach skrzynki pocztowej adresata. Jak to wszystko działa jest uzależnione od dostawcy poczty elektronicznej, dlatego bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie opcji filtra antyspamowego adresatów kartek.

    7.Wiadomość o kartce elektronicznej wysłanej przez państwa powinna być umieszczona w folderze głównym skrzynki i adresat kartki powinien bez problemu ją przeczytać, ale czasami zdarza się, że wiadomość ta jest umieszczana w folderze spam a adresaci nie zawsze tam zaglądają i wtedy pojawiają się problemy, dlatego proszę przeczytać następne punkty działu Pomocy.

  2. Dlaczego e-kartka nie została przeczytana przez adresata?  Do góry

    Dowodem tego, ze e-kartka została na 100% wysłana z serwisu Kartkolandia jest końcowy komunikat informujący o tym fakcie. Wysłanie kartki z naszego serwisu nie jest równoznaczne z tym, ze adresat przeczyta e-kartkę, a powodów tego, że kartka elektroniczna nie zostanie przeczytana przez adresata może być kilka:

    1.Najczęstszym powodem nieprzeczytania kartki przez adresata jest umieszczenie wiadomości z serwisu Kartkolandia o wysłanej przez państwa kartce w folderze „SPAM” odbiorcy i jeśli odbiorca nie zaglądnie do tego folderu, to kartka nie zostanie przeczytana.
    Obecnie filtry antyspamowe dostawców poczty są coraz bardziej restrykcyjne i wiele prawidłowych wiadomości e-mail jest umieszczanych w folderze Spam. Nie zajmujemy się rozsyłaniem spamu, dlatego wiadomości z naszego serwisu powinny być umieszczane bezpośrednio w folderze głównym poczty a jeśli tak nie jest to reklamacje proszę zgłaszać bezpośrednio do dostawców skrzynek pocztowych.

    2.Błędnie wpisany e-mail odbiorcy, dlatego proszę dokładnie sprawdzać poprawność wpisywanych danych.

    3.Nieaktualny adres e-mail odbiorcy. Dużo osób często zmienia adresy e-mail, dlatego przed wysłanie kartki zalecamy sprawdzić czy adresat dalej korzysta z e-maila, który my posiadamy w swoich kontaktach.

    4.Zablokowana skrzynka odbiorcza odbiorcy. Dostawcy poczty elektronicznej czasami blokują dostęp do skrzynek pocztowych ze wzgledu na naruszenie regulaminu.

    5.Przepełniona skrzynka pocztowa odbiorcy.

    6.Dość często administratorzy firmowych skrzynek pocztowych ręcznie blokują wiadomości o wysłanych przez państwa e-kartkach, dlatego proszę wysyłac kartki na prywatne adresy e-mail.

    7.Obecnie administratorzy skrzynek pocztowych oferują tzw. Zakładki i przychodzące wiadomości są segregowane i umieszczane zamiast w folderze głównym skrzynki w odpowienich zakładkach i jeśli adresat kartki nie zaglądnie do danej zakładki tylko czyta wiadomości z folderu głównego poczty to nie ma szans na odczytanie zawartości kartki.

    8.Problemem mogą być także programy tzw. Klienci Poczty np. MS Outlook, Mozilla Tunderbird, The Bat!, eM Client, Mailbird, Foxmail, Apple Mail itp., które nieodpowiednio skonfigurowane nie pobierają wszystkich wiadomości z zewnętrznych skrzynek pocztowych, mogą blokować wiadomości z naszego serwisu lub po prostu kwalifikować je jako SPAM, dlatego proszę dobrze ustawić wszystkie opcje, zwłaszcza moduł Antyspam.

    9.Adresat nie kliknął w link wyświetlający e-kartkę.

    Niestety nie mamy wpływu na te wszystkie czynniki, ponieważ są one niezależne od naszego serwisu. Są to jednak przypadki odosobnione i większość kartek internetowych dochodzi do adresata.

  3. Co zrobić aby zminimalizować przypadki umieszczenia e-kartki internetowej w folderze „SPAM”?  Do góry

    Wiadomości wysyłane z naszego serwisu są w 100% zabezpieczone za pomocą SPF, DKIM, DMARC, są też podpisane cyfrowo i powinny zawsze docierać do folderu głównego skrzynki pocztowej adresata kartki elektronicznej ale niestety czasami sie zdarza, że filtry antyspamowe skrzynek pocztowych adresatów nieprwidłowo rozpoznają wiadomości z naszego serwisu i wtedy kartki lądują w folderze spam. Wszystko zależne jest od danego Providera Email.

    Filtry antyspamowe są bardzo dobrym wynalazkiem, ale pod warunkiem że je odpowienio skonfigurujemy według własnych potrzeb. Nigdy nie wolno korzystać z domyślnych ustawień filtra antyspamowego skrzynki pocztowej.

    Musimy w ustawieniach filtra antyspamowego zbudować własną listą zaufanych nadawców i listę nadawców spamu. Są to tzw. Biała Lista Nadawców i Czarna Lista Nadawców.

    Gdy stwierdzicie państwo, że wiadomość o otrzymanej e-kartce znajduje się w folderze spam to należy e-mail poczta@kartkolandia.pl z którego są wysyłane kartki, dodać do zaufanych nadawców. W większości przypadków powinno to całkowicie usunąć problem z niedostarczaniem kartek do adresatów.

    Nie jesteśmy w stanie podać gotowej instrukcji jak dodać nasz serwis do zaufanych nadawców, bo to zależy od tego z jakiej skrzynki pocztowej państwo korzystacie i musicie to zrobic na własną rękę według opcji z danej skrzynki pocztowej.

    Dodanie naszego serwisu do zaufanych nadawców dotyczy przede wszystkim odbiorców kartek elektronicznych bo to filtry antyspamowe z ich skrzynek pocztowych segregują otrzymane wiadomości.

  4. Dlaczego mimo tego, że adres e-mail adresata jest poprawny nie mogę wysłać kartki elektronicznej?  Do góry

    Jeśli jesteście państwo pewni, że adres e-mail, na który chcecie wysłać e-kartkę jest poprawny a mimo to podczas wypełniania formularza kartki wyświetla się państwu komunikat „Nieprawidłowy adres e-mail” tzn., że najprawdopodobniej nie wpisujecie państwo e-maila adresata ręcznie tylko kopiujecie go np. z Notatnika lub jakiejś Książki adresowej a następnie wklejacie do formularza to przy takiej operacji bardzo często adres e-mail kopiowany jest razem ze spacjami lub innymi znakami niewidzialnymi dla państwa. Państwo wydaje się, że wszystko jest Ok, ale jeśli adres e-mail będzie skopiowany ze spacjami a następnie wklejony ze spacjami to nie będzie można wysłać kartki, ponieważ e-mail ze spacją, czy to na początku czy na końcu jest niepoprawny.

    Dlatego zalecamy wpisywać e-maile adresatów ręcznie. Jeśli jednak decydujecie się państwo na kopiowanie adresów e-mail a następnie ich wklejanie to proszę dokładnie sprawdzać czy e-maile nie zawierają spacji itp.

  5. Czy mogę przetestować wysyłanie kartek z serwisu Kartkolandia.pl?  Do góry

    Tak! Aby to zrobić można wysłać kartkę elektroniczna z naszego serwisu do samego siebie, czyli po prostu w pole e-mail adresata wpisać swój adres e-mail i w ten sposób możecie państwo przetestować działanie naszego serwisu i dowiecie się, w jaki sposób dostarczana jest poczta do Waszej skrzynki pocztowej i czy wiadomość z naszego serwisu została umieszczona we właściwym folderze a nie np. w folderze SPAM.

  6. Czy mogę wysyłać e-kartki z serwisu Kartkolandia na pocztę Facebook?  Do góry

    Nie, ponieważ Facebook nie udostępnia użytkownikom normalnej skrzynki pocztowej i wiadomości z informacją o wysłanej przez państwa kartce są blokowane przez Facebook i nie dochodzą do adresatów.

  7. Czy serwis Kartkolandia daje gwarancję że e-kartka zostanie przeczytana przez adresata?  Do góry

    Nie! My ze swojej strony możemy zagwarantować, ze e-kartka zostanie wysłana z naszego serwisu do adresata, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować ze adresat odczyta kartkę, ponieważ serwis Kartkolandia nie ma wpływu na to jak odczyta wiadomość z e-kartką program pocztowy adresata i czy adresat kliknie w link z informacją o otrzymaniu kartki.

  8. Czy za wysyłanie kartek internetowych z serwisu Kartkolandia pobierana jest opłata?  Do góry

    Nie! Wysyłanie kartek z serwisu Kartkolandia jest całkowicie darmowe.

  9. Czy muszę zakładać „konto użytkownika”?  Do góry

    Nie! Aby wysyłać kartki z serwisu Kartkolandia nie trzeba zakładać „konta użytkownika”, jednak założenie „konta użytkownika” daje dodatkowe korzyści, a jest to operacja całkowicie darmowa.

  10. Jakie korzyści daje założenie „konta użytkownika” w serwisie Kartkolandia ?  Do góry

    Po założeniu konta użytkownika, dostajecie państwo dostęp do dodatkowych opcji takich jak: Kontakty, Historia wysłanych i odebranych kartek, Statystyki, Podwojona ilość znaczków, Wysyłanie kartek z datą przyszłą, Sprawdzanie czy kartka została przeczytana czy nie i oczywiście możliwość dołączania muzyki do wysyłanych e-kartek. Aby sprawdzić wszystkie możliwości konta zapraszamy do rejestracji.

  11. Jak długo ważne jest Konto Użytkownika?  Do góry

    Konto Użytkownika ważne jest bezterminowo pod warunkiem, że konto jest aktywne. Jednak użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje konto z serwisu Kartkolandia.pl. Można to zrobić osobiście w panelu konta lub zwrócić się z prośbą o usunięcie konta do administratora serwisu.

  12. Co to jest konto aktywne?  Do góry

    Konto Użytkownika jest aktywne, gdy w okresie 6 miesięcy od daty rejestracji użytkownik zaloguje sie na swoje konto w serwisie Kartkolandia.pl i wyśle przynajmniej jedną kartkę elektroniczną. Konta nieaktywne będą usuwane przez administratora serwisu.

  13. Czy mogę kupić u państwa kartkę elektroniczną  Do góry

    Nie, ponieważ nie prowadzimy sprzedaży kartek. U nas możecie państwo korzystać z e-kartek całkowicie za darmo, ale tylko w ramach naszego serwisu Kartkolandia.pl, czyli wysyłać e-kartki za pomoca naszego serwisu do swoich znajomych.

  14. Czy mogę kopiować kartki internetowe i wykorzystywać je poza serwisem Kartkolandia?  Do góry

    Nie! Wszystkie kartki elektroniczne umieszczone w serwisie Kartkolandia są wykonane z plików graficznych chronionych ustawą o prawach autorskich, dlatego kopiowanie i wykorzystywanie kartek elektronicznych poza serwisem Kartkolandia jest zabronione, ponieważ jest to niezgodne z licencją udzieloną przez autorów plików graficznych.

  15. Przez jaki czas przechowywane są wysłane kartki w serwisie Kartkolandia?  Do góry

    Ze względu na okresową optymalizację Bazy Danych nieprzeczytane kartki usuwane są po 30 dniach od daty wysłania.

W serwisie Kartkolandia.pl znajdziecie kartki elektroniczne na wszystkie okazje. Są tutaj między innymi kartki imieninowe, kartki urodzinowe, kartki na walentynki, kartki świąteczne, kartki bożonarodzeniowe, kartki wielkanocne, kartki noworoczne, kartki ślubne, kartki zaproszenia i wiele innych. Aby sprawdzić wszystkie kartki elektroniczne, to serdecznie zapraszamy do przeglądnięcia naszego serwisu z e-kartkami. Kartki elektroniczne dostępne w Kartkolandia.pl są całkowicie darmowe i możecie je dowolnie modyfikować. Wysyłajcie kartki elektroniczne do znajomych i rodziny.